============================================================

torsdag 15 april 2021

Rensning

Näfyfan... nu är det sånt jävla mörker hela tiden! Den ena dagen är värre än den andra!

Så vi behöver rensa flödet lite!

Till exempel kommer här några bilder från stallet idag. Det är ju ett fantastiskt ställe för att rensa skallen. Och för att gosa in sig i en hästman såklart. ♡




Ja herregud vad mysigt att de ÄNTLIGEN fick rida ut igen! Inte bara för att det är härligt att se dem ute, utan också för att vi föräldrar kunde stå och titta på för första gången sedan i höstas när de stängde ridhuset för publik.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Det ligger ju en ganska osäker sommar framför oss. Dels vet vi inte hur pandemin ser ut då. Dels vet vi inte Makens status då, med rygg och operation och allt. Så idag tog vi officiellt beslutet att inte planera för något annat än ännu en sommar på hemmaplan. Så vi valde att lägga semesterkassan på en ny (ovanjord)pool.



Eftersom det enda som behövs för en lyckad sommar är bad, glass, hängmatta och grill - och allt detta går att ordna på hemmaplan - så tyckte vi att det var en god investering.  Nu får vi bara hoppas att sommaren håller ihop och att vi får sol och värme också.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

En annan kul sak - jag har ju börjat få lite bättre ordning på mitt Twitter-flöde nu när jag städat upp och lärt mig sortera bland galenskaperna. Jag har nu ett flöde som till stor del består av må-bra-klipp, roliga/fina/rörande klipp om djur och/eller barn och/eller gamla människor samt en och annan rolig bild.

I veckan har man till exempel diskuterat översättning av filmtitlar, och här är de två roligaste jag såg. En norsk och en dansk, om jag inte minns fel.



🤣

Så. Nu kan vi gå och sova med liiiiite lättare sinne tror jag.

Sov Gott, vänner!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: