============================================================

måndag 27 september 2021

Nämen go jävla morron då!

Så min kropp tycker helt ärligt att 04.13 är en lämplig tid att vakna och börja mala på i tankar som

"betalade jag den där räkningen rätt eller skrev jag OCR-numret som belopp?"

"kommer tåget i tid imorgon?"

"hur ska jag hinna bygga om budgetfilen?"

"kan vi flyga hit Svärmor till jul?"

"skickade jag in den där lappen till skolan?"

"vad ska jag göra med klasskassan - ingen svarar ju på mina frågor...?"

Etc
Etc
Etc...

Väl uppe och någorlunda vaken visar det sig att Dottern har "lite ont i halsen" igen...

Så...

Packa upp och omgruppera till hemmakontor. ✔

Sjukanmäla barn. ✔

Börja inta kaffe intravenöst. ✔


Fan, den här veckan visar redan från start potential att bli en riktigt rövig en!

Häng med!




PS: Självklart hade jag i inte angett OCR-numret som belopp. Och hade jag gjort det så hade betalningen blivit stoppad pga vem fan har 9653579054212357 kronor på sitt konto liksom? Men min hjärna funkar inte så 04.13 på morgonen. Den funkar ärligt talat inte alls då.

Inga kommentarer: