============================================================

söndag 5 december 2021

2:a Advent

Söndag. Andra Advent. Ny sjukstuga.

Dottern blev ju lite risig i fredags kväll. Ont i halsen. Igår fick hon lite feber. Idag ställde Sonen in sin disc-golf-tävling då han kände att han inte ville råka ta med Syrrans förkylning till hans kompis som skulle åka med i bilen. Kompisen har en superviktig tävling nästa helg, och Sonen ville inte vara ansvarig för att kompisen skulle bli sjuk. ♡

Men tur var väl det, för strax efter lunch kom Sonen ner och sa att han frös och ville ta temp. 39.3 - tack så mycket!

Och under söndagsfikat kände Maken sig lite frusen. Så då tog han tempen. 38.1. Vilket är högt för honom, som normalt inte ens kommer upp i 37.0.

Så det verkar som att jag är last man (nåja) standing här. För nu i alla fall...

Fyfan vilken jävla rövig vinter det här har varit, så här långt.

Jag har i alla fall skickat in min rapport på jobbet som jag kämpat med fredag & lördag. Och det är ju skönt. Jag har också hunnit köra två maskiner tvätt, titta på en julfilm - "A Castle for Christmas" - och slå in ett gäng julklappar. Jag ska försöka att inte vänta för mycket med saker och ting i år. Om jag blir sjuk är det väl skönt att ha det mesta gjort som går att göra i tid. Så vi köper en kungsgran så fort vi blir friska har vi sagt. Så att vi har en till jul. Normalt brukar vi vänta och löpa en rödgran, eftersom de luktar gran, viket inte kungsgran gör. Men en sån överlever inte från nu och till julafton... Då får man göra det man kan.




Just det! Jag hittade förra julens inköp av pyssel! Jag brukar ju köpa en lite sånt för att ta fram på julafton, för att liksom få världens längsta dag att gå lite fortare. Förra året blev de här grejerna kvar. Orörda. Så de hittade jag nu. Dem ska vi nog kunna få nytta av ska ni se.

Nu styr vi upp den här jävla prutt-månaden tycker jag. Hittills har den ju inte riktigt levererat kan jag tycka.

PÖSS!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: