============================================================

måndag 6 december 2021

Dagens

 
☆ Brrrrrr......! ☆

Är det inte lite väl kallt just nu...? Har inte Kung Bore hållit landet i ett lite väl hårt grepp lite för länge nu?

Asså det får gärna vara vinter i december - ett par minusgrader, sol och snö - men den här jävla Ryss-Sibirien-Mammut-Nu-Dör-Vi-Permafrost-Kylan som vi haft den senaste tiden är ju aaaaaaabsolut inte det skönaste jag kan tänka mig. Jag skulle gå ut till brevlådan och skippade stalljackan och pälsmössan. Höll på att förfrysa. På riktigt. Stackars alla hemlösa just nu alltså...! Fyfan....! 💔

Här hemma är jag i alla fall omringad av tre sjuklingar. Dotterns feber är borta idag, men lite seg är hon ännu. Maken har feber och snorar - hans antigentest visade också negativt, precis som Dotterns (två) test. Sonen har nått imponerade 39.9 grader idag och jag har svårt att förstå hur han kan vara så pigg som han ändå är, givet situationen. Hade jag haft 39.9 i feber så hade jag fan varit mer död än levande. Jag skriver testamente och inväntar döden om jag kommer över 38...

Så nu är det bara en tidsfråga innan jag åker dit. Tre av fyra är rätt bra hit-rate för en flunsa så det vore banne mig ett mirakel om jag slapp undan. Ärligt. Klarar jag mig borde jag fan donera min kropp till forskning.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
 
Har jag förresten berättat att jag för tillfället sover på madrass på golvet alldeles intill trappen på övervåningen? Placeringen är kanske lite olycklig men det är för att jag på detta vis också ligger utanför barnens rum (de har rummen bredvid varandra). När de är så här sjuka, med feber upp emot 40 grader, så vill jag vara nära. Kalla mig höns-mamma om ni vill. I don't even care. Jag vill veta att jag är där, nära, om något händer.

Fyfan för den här vintern.... Fyfan för det här ÅRET! Jag har börjat gå igenom de senaste 12 månaderna för att göra någon slags bokslut och uppsummering, och jäklar vilket år det varit. Jag ska inte låtsas som att allt varit skit, för det är inte sant, men nog 17 har det varit ett utmanande år. Helt klart.

Nu ska jag försöka sova. Vet inte hur det kommer att gå dock. I ena rummet hostar Dottern. I andra rummet andas 40-graders-Sonen så djupt att det hörs långväga ut. Jag kommer att räkna andetag och oroa mig. Höns-mamma. ♡

Jag lämnar er med en bild från dagen. Uterummet gnistrade i is och sol, och just där och just då kunde jag uppskatta kylan.

Ta hand om er! ♡



☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: