============================================================

fredag 3 december 2021

Dagens

 
Fortfarande ganska skör efter gårdagens massiva mag-attack åkte jag ner till det bokade läkarbesöket i morse. Hade fått tid med en läkarkandidat. Och alltså... att träffa läkarkandidater är ju det bästa ändå! De gör allt, precis allt, by the book. De kollar verkligen allt. Så jag har idag fått lämna en O-TE-ROLIGT detaljerad beskrivning av mina nack- och huvudvärksbesvär. Jag har fått genomgå maaaaassor av neurologiska tester. Och summa summarum?

Precis som jag misstänkte. Förslitningar och spänningshuvudvärk som behandlas bäst med sjukgymnastik. Plus att de vill ta nya prover för att kontrollera att inte någon bisköldkörtel har börjat bråka igen.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Och för att toppa den här redan ganska pissiga veckan så fick jag idag sån sladd på bilen att jag höll på att dansa av vägen helt.

Fyfan så rädd jag var!

Nämen det är fan någonting som är RIKTIGT fel. Jag har ju raljerat ganska friskt kring "Livets Flyt" och sådär, men helt ärligt - är det något speciellt just nu? Står Merkurius i retrograd eller vad är det som händer?

Jag tror att jag ska tillbringa de kommande dagarna i hemmets lugna vrå. Interagera med andra människor så lite som möjligt. Inte köra bil. Hålla mig borta från hala gator, höga stegar och vassa objekt.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Jag kan för övrigt rapportera att Escape-Room-Kalendern går bra. Eller... inte BRA kanske, men bättre för varje lucka. Man lär sig lite hur de har tänkt efter ett tag. Men det är klurigt, det är det VERKLIGEN.

Idag kämpade vi med en lucka och det var Sonen som ba "Ja! Men koden blir ju så här!" och så satt jag där och försökte förstå hans förklaring, men såg uppenbarligen inte alls det han såg. Och rätt hade han också, det lilla geniet. ♡



Men nu ska jag pröva att sova. Jag är så trött att jag håller på att gå sönder.

Sov Gott, Darlings!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: