============================================================

onsdag 1 december 2021

December!

🎶 It's beginning to look a lot like Christmas 🎶


Nu börjar nedräkningen på allvar. Julklappar skall säkras. Julgodis skall bakas. Pepparkakshus skall byggas. Glögg ska drickas. Julfilmer skall njutas. Och julmaten skall planeras och köpas.

Idag har vi i alla fall tittat på årets Julkalender. Vi har också öppnat första luckan i vår Escape Room-kalender. Vi fick ta hjälp av två ledtrådar för att lösa gåtan. Två ledtrådar är det man får innan man måste kolla facit. Så... det finns förbättringspotential. Det gör det. 😂

Och som traditionen bjuder har vi också sett första avsnittet av "Nissene på Låven" ♡



Jag vet inte hur ni har det, men jag upplever i alla fall att det blivit ovanligt kallt på sistone? Alltså om man kollar termometern så tänker man "oj... lite kallt idag" men när man sen kommer ut så är det som att ryss-mammut-permafrosten griper tag i en och fryser varenda cell till is. What is UP?!?

Vi var i stallet idag, jag och Dottern. En dag tidigare än vanligt då hon är upptagen i morgon. Hon var väldigt välklädd. Hon var nog den enda av tjejerna som INTE frös.

Själv hade jag dubbla fleece, skidbyxor, dubbla sockar, varav ett par var raggsockar, stalljacka, fleecefodrad mössa, vantar... Rubbet! Och jag frös så mycket att jag höll på att gråta rakt ut!

Ovärdigt kallt just nu! 🥶



Men julstämning och hästmys till trots - Livets Flyt och jag är inte helt i fas just nu.

Jag är ganska rejält knäckt av nack- och huvudvärk. Jag ska ringa läkare i morgon. Jag är ganska säker på att det är facettledsartros. Enkelt uttryckt: förslitning i nackens leder och diskar efter åratal av kontorsarbete med nacken i onaturlig ställning. Men jag vill få en diagnos och se om det kanske finns något att göra. Det är en sak med knaster och skit, det är obehagligt och visst gör det ont ibland, men jag pallar inte den här huvudvärken! Kan inte sova. Har svårt att koncentrera mig. Får snabbt ont om jag sitter still. Mår illa när det är som värst. Tror att sjukgymnastik kanske kan hjälpa? Men jag vill som sagt få en diagnos först. Så att man behandlar rätt.

Jobbet är just nu inne i en otroligt stressig fas. Vilket är vanligt den här tiden på året. Men så toppas det med att det kommer en massa nya saker hela tiden. Igår t ex satt jag hela förmiddagen och var tvungen att fixa med saker som inte alls borde behövas, och som jag verkligen inte hade varken tid eller utrymme för. Och det byggs liksom på. Så jag är otroligt stressad nu. Sen har jag bra kollegor och framför allt bra chefer så jag kan absolut prata om det här. Men det ändrar egentligen inte bördan. Saker och ting måste liksom bli gjorda. Och det känns.

Sen höll jag på att krocka igår också. Var typ två millimeter från kollision. Skämtar inte ens. En tantalura svängde vänster ut från en parkering, utan att ens kolla höger, där jag kom ifrån. Hade hon tagit ut svängen så hade vi smällt. Men hon sneddade och missade mig med bara millimeter i marginal. Svettigt som fan!

Och idag när vi skulle hem från stallet dog mina lyktor på bilen. Jag stod mitt ute på landet. Smal grusväg. Becksvart ute. Såg ABSOLUT ingenting. Helljus funkade men jag fick växla till parkeringsljus varje gång jag fick möte. Det var lite svettigt att ta sig hem...

Ja käre tid... måtte det snart vara jullov, för helt ärligt... Väggen är nära nu...

Ta hand om er!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Inga kommentarer: