============================================================

torsdag 20 januari 2022

Dag 20: Permafrost och köttbullar

 
Elfilt på max - tackarrrrrr!

Nejmen det är helt sjukt att jag fryser så här mycket! Jag mår inte dåligt, det vill jag förtydliga, jag bara fryser. Som en tok!

Ok. Det blev kraftigt väderomslag i natt, med snöstorm och flera minusgrader som följd, och jag är historiskt sett jävligt dålig på att hantera sånt. Och när inte ens elfilten räcker - vad 17 gör man då...?!

Jag har i alla fall planat ut en stund i soffan. Jag är så genomtrött nu att jag behöver en paus. En paus med House. 😊

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag fock vi hem ICA-leverans. När jag gick ut i förrådet för att lägga ut mat i frysboxen noterade jag att jag nog har överköpt mig lite... Det fanns mer där ute än vad jag kom ihåg så nu har vi så att vi klarar oss ett tag om vi hamnar i karantän...

Vi väntar ju bara på att bli sjuka här hemma nu. Barnens klasskompisar droppar av en efter en och på Makens jobb är det tydligen massor av sjukfrånvaro.

Men blir vi sjuka och instängda så har vi eeeeeenorma mängder färdigköttbullar att äta i alla fall. Det är ju alltid något! 😂

Nu ska vi äta hemgjord pizza till middag. Och sen hoppas jag att jag får en lång, ostörd nattsömn, för just nu känns det som att jag skulle kunna sova i en vecka och ändå inte vakna utvilad...

Ta hand om er!


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆




Inga kommentarer: