============================================================

fredag 21 januari 2022

Dag 21: Helgplaner. -ish.

VMA:
JAG VAR I UTOMHUSET IDAG!!!

Jag har jobbat så sjukt mycket på sistone att jag inte ens kommit utanför dörren annat än för att gå in i förrådet och hämta mat i frysboxen. Och kanske en tur till brevlådan då.

Så idag tvingade jag Maken att gå en efter-middagen-promenad. Jag behövde luft. Han behövde piggna till. Han har sovit en stund på eftermiddagen då han ska jobba natt, och han blev helt seg av den tuppluren. Så då får man vakna till med hjälp av frisk luft. Den totala skräcken man känner för att ta sig fram på isiga gator gör ju också sitt för att man ska vakna till såklart.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I helgen behöver jag och Dottern ge oss ut i shopping-helvetet. Hon ska iväg på en friluftslivs-utedag med Naturskolan på tisdag så vi behöver köpa nya överdragsbrallor. Som nästan-tonåring har hon ju vägrat sånt ett tag, men ska man vara i skogen en hel dag i snö, is och slask (man vet ju aldrig) så räcker det inte med "jag tar långjalingar under jeansen".

Ser inte fram emot det alls. Men det måste ske.

I övrigt lär jag behöva jobba. Jag räknar med att när AW22 är klar så kan jag andas ut lite igen. Kanske ta ett par dagars ledigt för att bara vara. Checka ut. Sova. Lite så.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Förresten! Ett VMA till!

Jag har bara tagit nässpray EN gång idag!
EN!!
FATTA hur stort det ÄR!!!

Jag har alltså inlett en ny avvänjningskur för nässpray. Nu har jag några jobbiga dagar framför mig innan jag når status "hanterbart". Det brukar sammanfalla med att en ny nässprays-krävande sjuka gör entré, så ska vi gissa att Covid, som vi ju ändå lyckats ducka i snart två år, kliver in genom dörren om 3....2...1....



Ta hand om er nu!
Och ta hand om varandra!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

  

Inga kommentarer: