============================================================

söndag 23 januari 2022

Dag 23: Konstapel at your service

 
Ut på tur - nästan aldrig sur...!
 
Så jag gav mig ut på en kvällspromenad idag. Ensam och med P3 Dokumentär i lurarna. Jag kom tyvärr aldrig upp riktigt i 10.000 steg, men man får väl vara nöjd ändå.

När jag var nästan hemma såg jag en cykel ligga slängd på gångvägen. Jag kollade runt om det fanns någon potentiell ägare i närheten. Kanske hade någon ramlat? Men jag såg inte till någon, så jag bestämde mig för att leda bort cykeln till den närliggande busskuren i stället. Tänkte att den inte borde ligga och skräpa på gångvägen.

Det var en ungdom som liksom strök omkring busskuren och cykeln efter att jag lämnat den och gått iväg. Så jag ropade "Är det din cykel?" och fick ett nekande svar.

Men så när jag vände mig bort för att gå, mest som lur för jag ville se vad som hände, så hoppade vederbörande upp på cykeln och började cykla iväg. Så jag ropade "Det var ju inte din cykel?!" och sprang efter. Då slängde personen cykeln igen och drog.

Jag vågade inte lämna cykeln igen. Så jag tog hem den för säker förvaring tills den rättmätige ägaren hittas. Facebooks lokala grupper brukar vara bra för sånt. Hoppas det sker snart bara. Man vill ju inte ha någon annans cykel i förrådet...

Annars får jag ta den till polisen.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I övrigt har den här söndagen ägnats åt i huvudsak två saker.

1. Jobb
2. Skuts av barn

Dottern var hos islandshästarna igen, och det är väl 35 minuter enkel väg. Isch. Så det tar ju lite tid. Men jäklar vad hon njuter av de där dagarna när hon får vara där! ♡



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: