============================================================

torsdag 27 januari 2022

Dag 27: 346e januari

 
Och DÄR blev rapporterna klara för utskick!

SOM jag slitit med dem! Herre jävla Gud vad det krävt både svett och tårar denna gång! Det har inte bara varit mycket data att processa, det har varit massor av statistik, formelkontroller och annat som måste stämma innan det går att släppa rapporterna. Och lägg då gärna till att Excel fått frossa och stängt ner inte bara en gång, med mängder av timmars arbete förlorat.

Det är fan ett under att jag inte imploderat trots allt! Heja mej!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I helgen har jag lovat mig själv att vila. Jag behöver verkligen det. Och jag kan absolut vila från jobbet, det kommer inte att vara några problem. Däremot gissar jag att jag inte kommer att kunna vila här hemma. Jag brukar ganska snabbt få både dåligt samvete och myror i brallan, och så blir det städning, tvätt och annat. För det är ju så - det MÅSTE göras, och om inte jag gör det så... ja ni hajjar...


Vad tror ni?
Dags att slänga ut tulpanerna förresten, apropå städning?


Eller går det att piffa till dem med lite glitterspray och en blompinne? Då blir de väl som nya? 😉


Herregud det här hemmet faller sönder framför mina ögon... 😂

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Jaha... på tisdag är det 1 februari...

Men känns det inte lite som att januari har hållit på i flera månader redan? Nejmen alltså vilken lång och seg och jävligt månad det ÄR!

Alla som ba "november är värsta månaden" de har ju aldrig fattat att november är en ladda-upp-inför-julen-månad och därmed är en rätt majjig månad. Medan januari bara är kall och lång och fattig och man har alldeles för långt kvar till våren för att orka hålla ut.

Fyfan.




Nu ska den här utarbetade, trötta och trasiga kärringen försöka sova. Hör att det blåser rejält ute så risken är stor att det blir dåligt med sömn dock...

Ta hand om er!
Och ta hand om varandra!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: