============================================================

söndag 22 maj 2022

Dagens

Det blev tidig morgon för mig idag, då jag skjutsade Dottern till stallet för lite häst-häng med kompisar.

Jag passade på att ta en frukost på sängen när jag kom tillbaka. Eller... ja... frukost i soffan, men ändå.

Sonen och Maken sov fortfarande så jag låg bara och lurade och försökte mota bort den jävla huvudvärken. När de andra väl vaknat kunde jag gå och fortsätta röja i köket. Sen kom jag iväg med en stor låda med gammalt porslin och gamla glas och annat till Tippen också. Jävligt skönt!

När Dottern kom hem från stallet drog hon och jag till skogs och tränade lite på orienteringen. Det är egentligen en svindåligt idé att jag ger mig ut på det uppdraget eftersom jag själv är kääääääss på orientering. Hade fått F på stuberten om jag gått i skolan idag...! 😂 Men det var ju najs att få hänga i skogen i alla fall.







Fint va? ♡

Sen var jag tyvärr så skitdålig efter detta - nackvärken och huvudvärken gjorde mig alldeles gråtfärdig, så när Maken åkt till jobb, Som en dragit till skogs och Dottern farit till kompisar köpte jag hem en färdig-sallad, bäddade ner mig i soffan och grät tills värktabletterna kickade in.


Nu återstår bara lite jobb innan den här kvällen går över till natt och vi hälsar en ny vecka välkommen. Det blir musikalframträdande för Dottern, lunch med gammal god vän för mig, och på torsdag drar jag och barnen till Gävle och Junior-SM i disc-golf. Spännande vecka!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: