============================================================

söndag 14 augusti 2022

Dag37: Sista dan

Vilken dag!!

Jag var uppe i Svinottan för att få iväg Sonen på ännu en disc-golf-tävling. 06.15 blev han upphämtad och då sjönk jag tillbaka i soffan, och somnade om efter en stund.

När jag väl vaknade och skulle sätta mig och äta lite frukost kom jag på att det ju var min sista frukost hemma innan jobbet drar igång igen, så jag satte mig ute i solen, under äppelträdet, och njöt av lugnet.

Vi hade bestämt att besöka en Alpacka-gård i närheten idag, så framåt halv tolv bar det av. Jag fick med mig både Maken, Dottern och en kompis till henne. Det var sååååå mysigt!


Vi fick gå in och hänga med alpackorna, klappa dem och mata dem. Vi gick också en tipspromenad där inne och svarade på frågor om alpackor. Vi fick 6/10 rätt så ganska nöjda ändå. :-)

På gården fanns också ett fint litet kafé med hembakat, och en liten loppis-bod. Det var verkligen en jättefin utflykt och jag är SÅ nöjd! Jag är också glad att Maken kom med. Han behöver komma ut och inte bara ligga hemma och må dåligt. ♡

Väl hemma igen blev det bad i poolen, lite häng hemma hos en kompis, och nu avslutar vi dagen med tacos, "Locke and Key" och doughnut-bonanza.



Är absolut INTE redo att lämna sommarlovet bakom mig, men det finns inte mycket att göra. Nu sätter vi tänderna i höstterminen 2022!

Häng med!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: