============================================================

söndag 4 december 2022

♡ Andra Advent ♡

Jag kom upp redan vid åtta i morse för jag hade så mycket att stå i. Drog igång en maskin med tvätt och sen blev det tidigt besök på lokala ICA-butiken för att komplettera upp inför dagens inplanerade Glögg-mys.

Sen hem och städa. Lyckades till och med få upp lite skit på vinden och få till en lite trevligare miljö i övre hallen utanför barnens rum. Där har det varit KAOS länge men när vi flyttade bort min kontorsplats därifrån blev det ÄNNU värre. Sådär så att jag liksom skäms att låta barnen ta med sig kompisar upp ibland, eftersom de måste gå förbi det jävla härket då. Men det blev i alla fall lite bättre idag.

Sen var det bara att fixa i ordning allt, för vid 14 kom de. Hela bunten. ♡









Det var himla mysigt att de kom! Som stall-morsa har jag ju rätt bra koll på de övriga föräldrarna i stallet, men Maken har inte lika bra koll, eftersom han sällan hinner till stallet, så det var jättekul att alla kunde träffas såhär.

Vi som värdpar för detta event hade lätt underklätt oss, för vi körde jeans och Jul-tröja. Men två par kom så uppklädda och fina så jag skämdes lite.

Ja. Sen kom ju det tredje paret. Och då skämdes vi alla lite för att inte ha uppbringat samma nivå av engagemang faktiskt.



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Nu måste jag bara plana ut. Är SÅÅÅÅÅ trött efter den här dagen! Det har såklart varit en kanon-söndag. Skulle inte byta bort den mot allt smör i Småland. Men nog är man slut nu...

Nu väntar en sjukt intensiv vecka som jag inte riktigt vet hur jag ska klara av faktiskt. Men jag har förberett familjen att nästa lördag kommer jag att slå av TOTALT. De kommer att rodda och fixa med allt. Jag ska bara ligga i soffan och bli omhändertagen, hade jag tänkt. ;-) Vi får se om det landade. Jag är inte helt säker på det...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: