============================================================

måndag 5 december 2022

Stressvecka, Dag 1 ✔

Nämen jag orkar inte ens försöka gå in på hur saker och ting rullar på i en vansinnig takt här. Asså ALLA har det körigt i december, så det är inte ett dugg synd om mig, det är bara det att mycket ska hända samtidigt och det blir stökigt.

Så den här veckan inleddes med att jag glömde mitt trådlösa tangentbord hemma, vilket såklart sög. Sen var det ju det där jumbo-strul-caset med en kund som tog halva förmiddagen. Och sen behövde jag kaos-stressa tillbaka hem igen för att ordna med lite grejer för Dotterns räkning.

Men nu är dagen slut. Jag hann med i alla fall nästan allt jag ville. I alla fall fick alla mat. Jag hann vaska upp mina skitiga jeans. Jag hann beställa ett par julklappar. Och jag hann till blodbussen. ♡





Nu ikväll kollade vi ikapp tre avsnitt av "Nissene på Låven", jag och barnen. Den må vara från 2001. Den må vara på gränsen ibland. Och jag må ha sett den många, många gånger. Men jag skrattar lika mycket fortfarande!

Det bästa är ju att barnen och jag flabbar i kapp!


I morgon är det julfest med jobbet. Vi ska spela julklappsspelet, gå ut och äta och sen bowla. Det blir nog kul. Lite sådär lagom, kan jag tycka. Jag har köpt två julklappar enligt konstens alla regler, och jag personligen är ganska nöjd med dem. Tyvärr har vi ju såna där kollegor som tycker att det är kul att jäklas så man kan lika gärna komma hem med en påse fågelfrön eller 10 paket nudlar. Tro mig. Det har alltså hänt. 😂


Jag hade en sån svinusel natt i natt - somnade sent, gick upp tidigt och där emellan vaknade jag minst sex gånger - så jag hoppas verkligen att jag får sova i natt! Annars blir jag INTE gammal i morgon, kan jag säga!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: