============================================================

onsdag 7 december 2022

Stressvecka, Dag 2 ✔

Ääääääääääääntligen hemma! ♡

Det blev en rejält lång dag! Först upp 05.15 och iväg till kontoret. Jobba fram till 14.30 då vi bröt för roligare saker.

Det blev först ett blind-test av glögg. Sex olika sorter fick vi smaka, och vi skulle pricka in varje sort till rätt namn på en lista. Och nej, det var INTE bara sex stycken namn att välja på. Snarare det dubbla. Jag kan stolt meddela att jag hade fyra rätt. Ändå bra kan jag tycka! Den som vann hade fem rätt.

Sen spelade vi julklappsleken. Ett tag hade jag rejält med julklappar men i slutänden blev det tre stycken kvar.


Ett paket innehöll godis. Ett innehöll en vintermometer. Och sen var det tredje paketet faktiskt mitt eget - en snögubbe i choklad och marshmallows som smälter i varm choklad.

Efter detta åkte vi mot en restaurang där vi intog en massa smårätter. Det var oliver, chark, kroketter, nån pumpa-grej, ravioli... en massa smått bara. Skulle säga en munsbit av varje grej. Sen skulle vi alla dricka nån kaffe-martini som var nån specialitet där.


För mig vår den tyvärr för stark. Framför allt var det en rejält stark espresso i botten, och det var lite mycket för mig. Men kul att ha provat såklart.

Sen delades vi in i lag och gick till bowlinghallen runt hörnet.



Vi var indelade i tre lag och mitt lag kom tvåa. Jag vill också gärna poängtera att jag faktiskt inte var sämst. Varken i mitt lag eller totalt sett. :-) Sen är ju inte jag någon sån där super-tävlingsmänniska så jag känner mig rätt nöjd med min insats ändå.

Sen avvek jag. Det tar tid att åka hem till landet och jag är vansinnigt trött. Tågen var försenade och allt kändes skit just då. Men till slut så!

Och så hämtade Maken mig vid stationen så jag slapp gå hem också mitt i natten och fullpackad med kassar och väskor.

Men nu har jag förhoppningsvis varvat ner efter den här dagens äventyr, så nu håller jag tummarna för en god, men kort, natts sömn!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: