============================================================

söndag 5 februari 2023

Nejmenfyfaan

Vad glad jag är att jag inte är 15 år och ska välja gymnasium! När jag var i den åldern sökte i princip alla på skolan till samma gymnasium - i grannbyn - men såklart olika linjer. Hade man minst 3,0 i snitt så visste man att man i alla fall skulle komma in på nån linje.

Nu sitter Sonen och ska göra val. Han har två inriktningar som intresserar honom - juridik och journalistik. Han har nu lagt in 10 val på Gymnasievalet men frågan är om han kommer att komma in...?

Han har absolut inte dåliga betyg. Men det verkar vara riktigt höga meritvärden på flera av de skolor och program som han vill söka.

Nu har jag sån jävla ångest!
Han måste ju komma in nånstans...!
Till saken hör ju att de skolor där han just nu ser ut att ha bäst chans ligger lite sämre till geografiskt, och kommer att innebära restid. Vi har en jättebra gymnasieskola här i byn, men den har inte de program han vill gå, och även om den hade haft det så vill han inte gå här. Han vill ut och testa något annat.

Jävla nagelbitare den här våren kommer att bli!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I övrigt har den här dagen också inneburit att jag gjorde nytt försök att baka den där långpanne-kakan jag gjorde förra veckan. Då följde jag receptet till punkt och pricka och "hyvlade smöret" över kakan. Vi minns ju hur vackert DET blev...!!



Idag valde jag i stället att använda rivjärns-hyveln när jag skulle fördela smöret, och det blev ju ändå betydligt bättre, får jag säga.




Något mer aptitlig presentation ändå? Även om den påhälsande fika-kompisen tyckte att det såg ut som pizzabitar... 😂

Men det var gott! Lovar!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I morgon ska jag jobba hemma igen. Jag har möte på skolan för utvecklingssamtal så det blir för mycket tid som far iväg i restid.

Det är skönt att få sova lite längre eftersom jag knappt sovit i helgen. Igår var jag uppe före 06 - med en sen fredagskväll i ryggen - och idag var jag uppe före 07 för att ta hand om tvätt. Och inte heller igår kom jag i säng tidigt.

Så...
Ja.
Go natt!
Helt enkelt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: