============================================================

söndag 19 mars 2023

☆ BAM! ☆

Herre jävla GUD vad jag har SLITIT idag! Jag och Dottern men ärligt talat mest jag. Men det är ju för att det måste vara jag tbh.

Idag har alltså klädkammaren tömts. Och jag fattar. Det är inte lätt att förstå exakt hur jävla mycket jobb det är men det här utrymmet har alltså varit fullt. Från golv till tak. Tänk bilden av ert hoarder-hem, fast utan allt äckel.

Det har alltså inte ens gått att GÅ IN här utan att gå in i saker. Och nu...




... står ALL jävla skit i stället från golv till tak i rummet bredvid!!

Nä. Inte riktigt. En del har gått upp på vinden. En del har sorterats ut och ligger i lådor och säckar och ska till Tippen och till Röda Korset. Men visst. Det är jäääääävligt rörigt där uppe nu. Men det blir bra. Sen.

Nästa helg ska väggar och tak målas, matta läggas in och lite mer belysning komma upp, och sen ska byråer och hyllor in, så Kidsen kan flytta in sin klädförvaring där. Då ryker äntligen de två klädskåpen de använder idag och som tar upp en massa plats i hallen där uppe. Och då kan jag jag sätta in en bättre, enhetlig förvaringslösning där och få bort ännu mer saker ur blickfång. ♡

Nästa steg efter detta blir att gästrummet/kontoret där klädkammaren alltså ligger blir Dotterns nya rum. Det är nog bra att Kidsen slipper ha rummen bredvid varandra.

Men allt detta tar ENORMT med tid och ännu lite mer ork. Men jag har så länge mått så dåligt över den jävla oreda vi har här hemma så jag måste göra något. Och då blir det värre innan det blir bättre. Tydligen.

Kämpa! :-)

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: