============================================================

tisdag 21 mars 2023

Tjong-Pang!

Jag var som bekant så satans trött igår att jag mådde illa. På riktigt alltså. Mådde illa.

Så när jobb, tur till Ica, matlagning, middag, köksstädning och snabb tur till Apoteket tur och retur var klart, så sjönk jag ner i soffan. Skulle bara slösurfa lite. Men det gick ju inte såklart. Ryckte till när telefonen föll ur handen.. Det var dags.

Så jag var i säng före nio, och slog av halv tio. Som en klubbad.... ja. Pang bara! Helt färdig!

Så efter en ändå lång natt var jag ganska pigg i morse - piggare än på länge faktiskt - och firade det genom att INTE klä mig i svart idag...! :-D



Japp. Den var tröjan jag köpte i helgen. Den var väldigt stor. Så stor att jag tänkte att jag inte skulle kunna ha den. Men så sa min dotter att "oversize är skitsnyggt" så jag behöll den. ♡


Nu är jag tyvärr pang-trött igen. När tar det här trött-mösse-tåget slut egentligen?! Så jävla trött på att vara trött!


Idag har Sonen haft Nationellt Prov i svenska. Det är dags för del två på torsdag. Sen är det ett till två prov i veckan i en strid ström fram till mitten av maj.

Svenska, NO, Engelska, SO och Matte

Fyfan. Jag är INTE avundsjuk!

Det är tufft. Men de är tappra, ungdomarna! De fixar det här också! Den här generationen kanske har en del i övrigt att önska på sina håll, som att inte bli så f*king kränkta för allt stup i kvarten, men EN sak ska man ha klart för sig - de är bra mycket mer pålästa än vad vi var i den åldern! ♡


Sonen blev ju dålig i helgen, och var hemma sjuk igår. Men idag var han tvungen att gå till skolan ändå och skriva NP. Han hängde kvar en lektion till men blev sen hemskickad. Inte för att han är jättesjuk, han har inte feber eller så, men jag tror att skolan tyckte att det är bättre att han vilar upp sig så han inte blir sämre till NP på torsdag. Fint ändå. ♡


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Men nu gör jag kväll. Behöver ladda för att orka tackla jobbveckan. ;-)


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Inga kommentarer: