============================================================

onsdag 22 mars 2023

Vad bra det går!

Jag vet. Det här är way past att det "börjar bli Gnäll Central" här men vaffan?! Låt en gammal trött och trasig kvinna leva (och gnälla)!

Så här.

Jag får ibland, precis som många andra säkert, en form av "kramp" i sidan av bröstkorgen. Det kommer från ingenstans och det gör verkligen SVINONT att ta minsta lilla djupa andetag. Det liksom hugger till om bröstkorgen utvidgas. Så det blir att man försöker att bara andas med övre luftvägarna en stund, innan det går över. Och det är ju både jobbigt och svårt.

Igår hände det där när jag helt slutkörd skulle gå och lägga mig och sova. Tänkte att "jamen det går över". Men så gjorde det ju inte det. Hela jävla natten höll det på! Kunde inte ligga på rygg, inte på höger sida (där hugget satt) och inte heller på vänster sida. Hittade en skitskum halv-sido-position där jag liksom skruvade delar av kroppen åt olika håll och låg sen med armen bakom ryggen. DÅ gick det bra! Tills jag RÅKADE byta sovställning pga ORIMLIGT att ligga sådär!

Haha! Fyfan vad man INTE är 20 år längre!!



Nu har jag i alla fall gjort mina dagar på kontoret för den här är veckan. Nu blir det hemmakontor resten. Jag kommer att behöva jobba inhwlgen också för vi ska presentera budgeten för H2 nästa vecka. Och det är en hel del att fixa och trixa med där.

Men vi ska i alla fall ut och äta på lördag, hade  i tänkt. Det var länge sen! Visst har det blivit lite köpemat hem ibland och sådär. Men det var inte igår vi gick på lokal och åt. Så det ska bli trevligt. Jag hoppas att jag hinner med i alla fall EN DEL fortsatt fixade med klädkammaren och gästrummet - det spm Dottern ska ta över.

Jag tänker mig att det vore trevligt om det röjningsarbetet är klart i alla fall NÅGORLUNDA i tid innan hon är så gammal att hon i stället flyttar hemifrån...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: