============================================================

måndag 27 mars 2023

Vem va're som f*kkade up??

 
Jag KRÄVER att nån jävel tar lite ansvar nu!

NÅN måste man väl kunna stämma för det här jävla misslyckandet till mars-väder?!

Jag höll på att blåsa av Vasabron på vägen hem från jobbet idag. Satan i Gatan!

Och när jag skulle ta bilen hem från tåget fick jag snabbt göra en ny planering och ta den LÅNGA vägen runt hela byn, för det var sladd i varje rondell. Jag insåg också att det där med att försöka gasa upp för den branta backen, ja det var en sak jag definitivt skulle undvika! Så då blev det att åka runt allting.

Jamen... jag menar....vaffan?!?!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag har Maken varit ledig. Han har då passat på att med Dotterns hjälp - hon har varit hemma med hosta i efterdyningarna av en envis förkylning - måla om inne i klädkammaren. Det ska bli ett lager till innan det är klart men det går nog fort. Sen ska det in en matta och lite förvaring, lite ny belysning och sådär. Sen ska bara själva sovrummet fixas också... *suck*... Det är ÖVERBELAMRAT med saker just nu. Går knappt att komma in. Men... jag kanske får lite ledigt i påsk och kan fixa lite. Jag hoppas det i alla fall.

Jag är så JÄVLA trött på att bo i ett fakking samlar-förråd! Det är så de känns. Det är grejer ÖVERALLT! Och visst. Jag ska vara självkritisk. Jag kan absolut bli bättre på att städa och verkligen RÖJA ut. Ofta blir det liksom stående halvvägs in i arbetet pga att luften går ur mig. Men jag SKA ta mig igenom det här också! Framför allt för Dotterns skull, så hon får sitt nya rum nån gång!

Nämen min slutsats är ju att vi bor för stort. Det skulle ju INGEN annan hålla med om här. Barnen har varsitt mini-rum. Ingenstans kan man egentligen komma undan. MEN - vi har uppenbarligen massor av plats att spara och lagra MÄNGDER av saker! Så.... ju mer plats - desto mer utrymme för skit, tänker jag.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

On a good note - Dottern fick lite feeling ikväll igen. Hon får ju det ibland. Och just ikväll innebär denna feeling att hon fixade "mug-cake" till efterrätt till oss alla. ♡



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: