============================================================

måndag 15 april 2024

♡ Dagens ♡

Så. Tack vare tre dagar av aaaabsolut chili och vila så var jag på kontoret idag igen. Skönt att komma dit och liksom stämma av att inte hela skrivbordet belamrats med post, papper och to-dos när man varit borta. Men det var rätt lugnt faktiskt. Så lugnt att jag var ensam till typ 10 innan det kom en kollega. Och sen var det bara vi två resten av dagen. Sjukdom och ett helt gäng på tjänsteresa gjorde att det var lite tomt... 😅

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Jag hade hoppats på att kunna kicka igång lite träning idag igen men det gick åt skogen. Det ÄR svårt att få ihop det de dagar jag är i stan. Jag går upp 05 för att åka 06 och vara på plats före 0730. Orkar inte gå upp tidigare för att träna tyvärr. Så i så fall måste jag hinna det när jag kommer hem. Men det blir alltid tajt ändå. Laga mat, äta, städa kök, skjutsa, och sen råkade jag städa i stället....

Jomemvaffan - låg stilla hela helgen och ingen annan städade ju så jag stod fan inte ut. Behövde plocka och kasta skräp och dammsuga och till slut var det sent.

Men I MORGON ska jag mejsla in träning! Jag ska jobba hemma igen och då kan jag utnyttja t ex lunchen till att träna. Så det borde jag väl ändå klara av kan jag tycka...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Nu när jag varit risig har jag kollat en del på Netflix. Har hittat en dokumentärserie som heter "Vändpunkten". Jag såg tidigare den första säsongen, som berättade om 9/11 och kriget mot terrorismen - bakgrund, historia och nutid - och nu håller jag på med säsong två. Den handlar om atombomben och kalla kriget.

Den tar avstamp i Rysslands invasion av Ukraina 2022 och det kan ju låta konstigt med tanke på titeln, men faktum är att kalla kriget i allra högsta grad har med Ukraina - eller snarare med P*tin - att göra.

Otroligt intressanta, dessa båda serier! Intressanta men också väldigt obehagliga emellanåt.

Rekommenderas!




☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: