============================================================

fredag 19 april 2024

☆ Fredagens ☆

Så det blev fredag till slut. Veckan har varit både lång och tung så fredagen var väldigt välkommen.

Eftersom jag jobbade hemma idag passade jag på att dra till lokala ICA-butiken på lunchen. Skönt att slippa rushen sen när "alla" ska helg-handla vid 16/17.

Ganska snabbt när jag kommit in på ICA fick jag en väldigt konstig känsla i kroppen. Lite som att jag var där, men ändå inte var där. Det kändes tungt i huvudet när jag gick runt och plockade varor och det var som att jag.... jamen typ "flöt fram". Men det gick ganska snabbt över i att det började sticka i händerna och susa i öronen. Och så kom illamåendet. Och det har då jag insåg att jag höll på att svimma!

Jag försökte med att bara stanna och hänga lite över vagnen men det hjälpte inte. Men jag kom ihåg att det finns en liten bänk borta vid delikatessen, så jag tog mig dit och sen satt jag där med huvudet ner mellan knäna och bara hoppades på det bästa.

En gullig tantalura kom fram och frågade hur jag mådde och jag svarade att det var lite jobbigt men att det skulle lösa sig. Senare när det släppt så pass att jag kunde resa mig upp igen såg jag henne igen och då kom hon tillbaka och bara "mår du bättre nu"? Så fint! Det händer ändå mig lite då och då att jag får svimningsattacker - även om det brukar vara i samband med magsmärta och inte som idag bara helt oväntat - och det är förvånansvärt sällan som någon ens verkar bry sig. Så jag tyckte att det var fint att tanten idag var så mån om mig. ♡


Ikväll tog vi en tidig middag och det blev pannkaks-bonanzaa! Det dukades upp med både sylt, grädde, glass och en massa frukt - shit vad jag saknat frukt?! Visst har man plockat i sig äpple, apelsin och nån trött banan under vintern - men detta?! ♡



Eftersom Pappans många försök att välja bra film på sistone slutat i total katastrof - vaffan har hänt, en gång hade vi samma filmsmak - så tog jag kommandot idag och slängde på den här gamla rullen från 2008:



HerreGUD vad vi skrattade! Vilka jäkla dårar! Riktigt sjuk och riktigt rolig!


Nu väntar helg med ledig Make. Han kommer foka på att röja och städa i garaget - och hjälpa Sonen med hans moppe - och jag ska väl ta tag i tvätt och städ. Förra helgens chilla--sig-pigg har lämnat en del saker att hantera nu, kan man väl säga...


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: