============================================================

söndag 21 april 2024

☆ Helgens ☆

Jag brukar ju säga det att "april är inte vår kompis" och MAJ GADD så sant det är i år! Asså ena dagen kommer sol och man kan känna värmen på kinden och se de ivrigaste vårblommorna kika upp i rabatten, och nästa dag kommer snö och isvindar in och dödar både blomster och livsgnista.

Igår var det soligt och jag fick lite dåligt samvete över att jag kamperade inomhus och bara städade och tvättade. Maken var ute i garaget och röjde. På eftermiddagen ville vi ta en promenad. "Är det möss-väder?" frågade jag och fick ett nekande svar. Så vi pep iväg. Och jag skämtar inte - efter 200 meter kände vi båda att det där var ju INTE najs. Svinkallt! Så vi kortade av den tänkta promenaden och gick hem till ett par goda vänner och chansade på att de skulle vara hemma. Så det blev att vi stannade där, tog en kaffe (inte jag), snicke-snackade, och kollade in de nya kycklingarna de skaffat! ♡♡




Nämen asså SNÄLLA vad söta!!! ♡♡ De har redan en hel hönsgård men det var dags att fylla upp med fler. Jag blir SÅ jäkla sugen på att skaffa höns när jag ser dessa! En vacker dag kanske...?


Idag har jag också hängt hemma. Några vänner kom förbi på lite fika på eftermiddagen bara. Annars har det varit mest lugnt.

Jag är inne i en rikligt tråkig IBS-period just nu så jag har rätt så ont och det är lite stökigt. Jag har ju provat precis ALLA olika diet-varianter som finns - laktosfritt, glutenfritt, high-fiber, 5:2, flytande, FODMAP, u name it - och ALLA funkar. Till en början. Men sen faller allt tillbaka igen. Och nu är jag alltså där igen. Och det är ju så att jag fått höra från sjukvården att jag tyvärr måste lära mig att leva med det här. Jag får hjälp med smärtmedicin men i övrigt får jag bara acceptera situationen. Vilket periodvis är svårt. Men jag får fortsätta trampa på. Så nu gäller framåt lite mer fokus på "snäll mat" igen. Mer kokt. Mindre stekt, t ex.



Vi får väl se vart det hela till slut landar men jag vet ju att det här går lite upp och lite ner. Och just nu går det ner. Men det svänger snart igen får vi hoppas. :-)


Veckan som kommer lär foka på jobb skulle jag säga. Kan inte FATTA att vi snart kliver in i maj månad - det innebär två månader kvar innan vi når juli och semestertider och jag har Så mycket att göra innan dess! Om allt går som det ska kommer jag verkligen att vara LEDIG och bortkopplad i sommar, så jag måste preppa så himla väl innan jag går.

Usch jag vill inte ens TÄNKA på hur snabbt tiden tycks rulla fram nuförtiden!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: