============================================================

lördag 27 april 2024

♡ Lately ♡

Gu' så skönt med helg!

Gågna veckan var lång, och den var jobbig. Det var en sån där vecka där det var mycket "ett steg fram och två tillbaka". Det har varit lite så alltför ofta på sistone och det är sjukt irriterande. Men jag vet också att allt går i vågor och att det säkert vänder igen nån gång. Så det är väl bara att bita ihop och trampa på.

I veckan som kommer ska det tydligen bli rätt varmt. Jag har ännu inte upplevt en "varm" Valborg i mitt liv, så tillåt mig att vara försiktigt pessimistisk, så att säga.


Vi har inga direkta planer för Valborg. Men om nu vädret blir sådär varmt och trevligt så kanske vi faktiskt kan njuta av att sitta ute och elda och grilla marshmallows i vår eldkorg. Det vore SÅ mysigt! ♡

Sen kliver vi fan in i maj - HUR gick det till!? Maj är typ min favoritmånad. Allt börjar knoppa och slå ut. Färgerna kommer tillbaka. Man får en påminnelse om sommarens värme, och hela långa sommaren ligger fortfarande framför en.

Jag kommer jobbmässigt att ha en svin-tung period maj-juni. Det är alltid tufft den tiden men i år MÅSTE jag vara klar med ALLT den 5-juli. Finns inget urymme alls att vara flexibel, vilket hänger ihop med sommarens planer. Förra året jobbade jag som ett SVIN verkligen, men fick ändå skjuta på semestern en hel vecka. Det kommer inte att funka i år. Så jag är redan helt uppstressad och uppvarvad... 😅

Idag har jag i alla fall stress-hanterat medelst städning. Det är ganska kaos inne just nu eftersom vi håller på och fixar på flera ställen samtidigt, och det är ju så - rörigt omkring en = rörigt inom en. Så jag behöver skapa i alla fall lite lugn.



Men nu ska jag vara ner i soffan. Maken jobbar så det är bara jag och Teensen. Gissar att jag kommer att plocka fram någon film och de kommer att sitta med sina telefoner. 😅 Men det är okej. Jag har ju annat sällskap om det nu verkligen kniper... ❤




♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: