============================================================

måndag 8 april 2024

☆ Skit ☆

Så vem vaknade tidig grise-morgon med såväl halsont och sprängande huvudvärk idag då?

🙋‍♀️

Jorå. Jag gjorde ju såklart som jag alltid kräver av barnen - gick upp, duschade, gjorde mig i ordning... men tyvärr. Det blev inte bättre. Så jag valde att stanna hemma. Jobbade fortfarande hela dagen. Men bara att slippa 1,5 timmas resväg (enkel väg) och släpande på tunga väskor genom stan var riktigt skönt, kan jag säga.

Jag kunde också ta en lur på lunchrasten och det hade verkligen inte funkat på kontoret. Så jag känner mig ändå rätt okej, trots att jag börjat få lite feber nu ikväll. Jag hoppas att en lugn och lång natt ska räcka för att kicka detta. 🤞

Men jag har ABSOLUT INTE varken tid, lust eller ork att vara sjuk just nu... men man får väl vara glad så länge det inte är värre, tänker jag.


Idag fick vi ett stort REK-kuvert från vår kommun. Det kom ett brev för ett tag sen, där vi fick lämna yttrande till en bygglovsansökan som inkommit. Jag brukar sällan ha åsikter men just den här var vi ganska många som hade åsikter om. De ska alltså slänga upp en 43 meter hög mobilmast precis vid vägen bakom vårt hus. Ingen som bor här är speciellt nöjd. Så vi skickade in våra synpunkter och listade våra orosfrågor, och idag fick vi alltså hela beslutet. Men det var ju som att köra huvudet i väggen. De bara "det stora allmänintresset måste gälla och att individuella husägare får intrång och/eller värdeminskning på sin fastighet måste stå tillbaka".

Varför frågade de ens?! Om de bara kan dra allmänintresse-kortet så är ju hela poängen med att fråga oss andra helt utspelad? Helt värdelöst! Och det var många som önskade att man skulle utvärdera andra platser, som inte ligger precis vid byggnation. Men de "har inga resurser att utreda detta".

Nähä?

Undrar hur det skulle ha blivit om någon av beslutsfattarna hade bott här...? 🤷‍♀️


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: