============================================================

torsdag 11 april 2024

☆ Status: WTF?! ☆

Jag FATTAR inte vad det var jag åkte på natten till måndag men jag har mått RÖV i fyra dagar nu.

Lite feber nån dag men det har mest varit ont i huvudet/ögonen/öronen/käken, alltså jäääääätteont, halsont och vansinnigt snorig. Har LÄTT förbrukat tre rullar Lambi hittills! Och en annan sak - nässpray FUNKAR INTE?!

Eller... jo. Det funkar okej. Men inte som det brukar göra. Sjukt irriterande!

Jag har jobbat alla dagar, fast på hemmakontoret. Hade INTE pallat att resa 1,5 timma enkel väg, och släpa väskor genom stan. Det hade aldrig gått. Så jag har kört på hemma. Mot slutet av dagen är jag så sop-slut att jag har svårt att tänka. Smärtan i skallen/käken/öronen är vidrig och tyvärr har inte Alvedon hjälpt.

Jag tror att jag "kompar ut" i morgon och vilar. Jag jobbar så mycket övertid så det borde inte vara några problem. Jag behöver verkligen vila. Jag är rädd att jag inte ens är pigg på måndag annars.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Igår ringde en släkting till mig - Lilla Mammas kusin. Jag har inte jättemycket kontakt med den sidan av släkten men just den här kvinnan har jag kvar kontakten med. Vi pratade säkert i en timme. Om allt möjligt. Men det viktigaste var att hon berättade att hennes mamma, dvs min mammas moster och min "gammel-moster" har somnat in, natten till i måndags. Hon blev 99 år. Alltså... 99 år?! Det är ju makalöst! Och pigg var hon också, ända till slutet. Visst, hon var gammal och kroppen var trött men hon var klar i skallen, bodde hemma och höll igång. Vilken krut-käring ändå! ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: