============================================================

onsdag 29 maj 2024

♡ Lately ♡

Onsdagsmöte på kontoret idag och riktigt somrigt och härligt go-fika serverades. ♡

Jag är inte inne så ofta på kontoret för närvarande, då jag tappar så otroligt mycket viktig tid på att resa.

I morse var det återigen en massa tågstrul som gjorde att jag trots att jag åkte hemifrån 06.00 inte var på plats förrän en bra bit efter åtta, närmare nio snarare. Om alla tåg går som de ska spenderar jag ca tre timmar om dagen på att ta mig till och från jobbet, och då känner jag att jag kan utnyttja tiden bättre genom att sitta hemma. I alla fall under de mest köriga perioderna.

Men sen är det såklart himla trevligt att åka in och träffa sina kollegor emellanåt... :-)


Efter jobbet drog jag ut på stan en sväng. Behövde fixa lite student-grejer, då jag ska på kompis sons studentfirande på tisdag. Ska bli så kul! Jag är jätterörd att bli inbjuden till och med till utspringet - jag är ju bara kompis - men jag är mer än gärna med och firar! ♡

Förutom student-prylar var jag också ute på stan för att fixa nya kolpennor till Dottern. Dem får man inte tag i varsomhelst utan man måste gå till Kreatima Konstnärsmaterial, så då blir det en sväng på stan.

Hon hade lyckats ta slut på sin kolpenna i helgen så hon gjort färdigt en bilduppgift hon hade till skolan. Man skulle välja en bild ur valfri nivå - A, C eller E - och rita av den. Hon har ju A i bild så hon behövde välja en A-bild för att kunna behålla betyget.

Hon var missnöjd i början och vi fick jobba hårt med motivation och pepp men till sist, efter många timmars jobb och åtgång av nästan en hel kolpenna, var resultatet klart. Och ja. Jag är sjukt imponerad.



I veckan har Dottern också spelat med på Kulturskolans vår-musikal. I måndags kväll fick allmänheten komma och titta och lyssna, vilket jag såklart gjorde, och igår var hon ledig hela dagen för att de spelade för olika lågstadie-klasser i kommunen.

De var så himla duktiga! Så modiga att både spela och sjunga inför publik sådär. ♡


Sonen kämpar på med skola och disc-golf. Armen han skadade i lördags verkar läka bra. Han testade att kasta igår och det gick okej. Lite ont hade han men ändå okej. Så jag räknar med att han snart är tillbaka 100%.


Både jag och Maken jobbar mycket. Han jobbar natt nu ett par dagar och sen i helgen har han tagit extra-pass både lördag och söndag. Det ger en trevlig skjuts till semesterkassan när han kan hoppa in med kort varsel på helgdagar då han egentligen skulle vara ledig. Så varför inte, om man nu orkar med det?


Själv orkar jag knappt existera just nu. Längtar efter ledighet men vet också att jag är SÄMST på att utnyttja min lediga tid, så vi får väl se.


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: