============================================================

söndag 26 maj 2024

♡ MorsDagens ♡

Mitt i det ganska pressade schema som för närvarande råder hade jag lyckats förlägga informationen om att det var städdag i samfälligheten idag. Mina planer för dagen var klara - upp och jobba 9-12, lunch med 14yo, jobba 14-17. Så blev det alltså inte.

Jag fick hasta iväg till årsmöte och städdag och sen slet jag SATAN med att röja i lekparken i gassande sol fram till 12. Sen var jag tvungen att gå hem, dricka en halv sjö vatten och ta en lång kall dusch. Men vid halv ett drog jag och Dottern iväg och lunchade. Vi hade lite olika alternativ men det landade i att vi köpte varsin plock-sallad och dricka och drog till stranden. Picknick-filten låg i bilen.






När vi kom hem skulle jag jobba igen (jag hade ändå klämt nån timma på mogonen) men blev då sittande med plugg-stötte till Dottern. Kunde sen klämma in 1-1/2 timma till innan jag var tvungen att gå och laga middag.

Eftersom alla i familjen är så upptagna så var det ingen som riktigt hade tid eller tanke på det där med Mors Dag så det blev jag som åkte och handlade lite roligare mat för middag, som jag alltså själv lagade, och lite MorsDag-fika.

Trist på ett sätt. Jag fattar att alla har mycket att göra. Det har jag med. Men under årets övriga 364 dagar har jag också mycket att göra och jag servar ändå alla med allt. Så det känns såklart. Men aja.





♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Nu vankas Kidsens sista riktiga skolvecka. Det blir tufft med prov och inlämningar men sen är det mer eller mindre slut. Det blir mest städning och sånt sen. Skönt! Det har de förtjänat!

Sonen ska vila lite med disc-golfen i några dagar. Han skulle ha tävlat idag men fick ställa in. Igår kväll när han blev skjutsad på kompis moped välte de, och Sonen skadade sin högra arm och hand. Mest skrapsår så det kommer att gå över snabbt. Men han har haft rätt ont så det var nog bra att han valde att vila kast-armen idag. Lördag 1-juni ska han vara med och köra traditionella disc-golf-maran så då behöver han sin arm igen. De kör alltså 12 timmar på 4-5 banor. Kul säkert. Men också riktigt tufft.


HAPPY MOTHER'S DAY!
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: