============================================================

söndag 23 juni 2024

♡ Annandag Midsommar ♡

Jag vet.
Det är ett icke-ord.
En icke-företeelse.
Men Annandag Midsommar - det HAR något!

Jag har mest skrotat runt idag. Chillat. Jag började i och för sig med en 5km promenad i morse. Trodde jag skulle DÖ för det blev så kvavt helt plötsligt. Sen jobbade jag lite också. Men mest har jag skrotat.

Dottern hade suttit med telefonen så länge så jag sa till henne att gå ut och plocka av jordgubbarna i landet. Hon tog med en liten skål och gick ut. Ganska snart var hon tillbaka och bara "Mamma... jag behöver en större skål." Och så hämtade hon den största porslinsskålen vi har. När hon kom tillbaka igen höll hon upp en proppfull skål och sa "Asså det finns fortfarande kvar men jag orkar inte plocka mer nu."

Jag förstår henne! 😍



Så ikväll blev det jordgubbs-frossa och två avsnitt av "The Boys". ♡

I veckan som kommer har jag fullt upp. Det är bara två veckor kvar nu - kommande vecka och en till - och sen stänger jag ner för semester. I år stänger jag verkligen ner. Ingen dator. Ingen mail. Läskigt. Men nödvändigt.

Jag ska in till kontoret på tisdag, då jag också har ett viktigt bankmöte.

På onsdag kväll ska vi på skräckfilms-visning på Logen, där vi firade Midsommar. Vi får se vilken film det blir. Vi har tagit fram tre förslag. De ska ta fram nog ta förslag. Så får vi rösta eller dra lott.

På torsdag är det stall igen och på fredag efter jobbet måste jag iväg med båda barnen och köpa bland annat skor.

Sen kommer jag att jobba järnet hela nästa helg och även första veckan i juli. Sonen ska oclså ha en kompis här och de ska tävla i disc-golf så det blir en del skjutsade också.

Jag blir fan helt stressad bara av att SE det här framför mig...! 😅

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: