============================================================

lördag 29 juni 2024

♡ Dagens ♡

Inför den stundande semestern har vi en del vi behöver fixa. En del saker handlar om att se till att vi har fixat allt jobb och sådär men andra saker handlar om att införskaffa saknade t ex kläder. Så idag skulle jag och Kidsen lösa det.

Sonen skulle ha gympadojor, tofflor, shorts och ett par tunna sommarbyxor.

Dottern skulle ha tofflor, en kjol och ett par mjuka yogabyxor 

Och jag skulle ha tofflor och en ny body mist. 

Det här är ju ett omöjligt uppdrag, det förstår ju precis vem som helst.

Men jag har nog aldrig varit med om en sån power-shopping som idag?! Har haft en jäkla bra och snabb runda innehållande köp av bland annat ny ridhjälm för ett par år sen men detta var ändå snäppet bättre.

Sonen går in på Stadium. Kollar lite snabbt. Plockar ner ett par lätta gympadojor och provar. Passar kanon. Går förbi en hylla med tofflor. Plockar ett par - passar. Taget!

På Skopunkten provar Dottern två par tofflor varav ett par passade kanon. Jag provade kanske tre olika par - för jag är krångligast - och valde ett. Sen plockade jag upp ett par tofflor till pappan också. Snabbt avklarat.

Sen drog Sonen iväg själv och fixade både linnebyxor och shorts, medan jag och Dottern snubblade över både kjol och yogabyxa på GinaTricot och köpte en snabb body mist på Kicks.

Klart!

Maj Gadd?!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

På tidiga kvällen kom till slut åskan och skyfallen som det varnats för. Välbehövligt för både människor, djur och växtlighet. Gräsmattan kanske får tillbaka sin gröna färg nu?

Maken jobbar natt så det blev hemmakväll för mig och Dottern. Vi valde att se nästa del i "Sinister"-serien, eftersom vi ju varit rätt nöjda med första filmen när vi såg den i Logen i onsdags.



Och den här var också bra. Och läskig. Men inte lika bra som första filmen, och inte heller lika läskig. Helt naturligt dock, eftersom det som gjorde första filmen så läskig och bra är ju att man faktiskt inte vet och fattar hela storyn från början. Men i film två har du redan koll, och de här "Aha"-ögonblicken när pusselbitarna ramlar på plats uteblir. Men ändå - bra skräckfilm.

Det man ändå lämnas med är en undran hur sjuk i huvudet man måste vara (väl?) när man kan skriva ihop den typen av scener som syns i de här filmerna. För det är skruuuuuuuvat!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: