============================================================

torsdag 27 juni 2024

☆ Lately ☆

Jomen de beställda kläderna kom häromdagen. Med tanke på att jag höftade allt och inte orkade vara sådär jättenoga så är jag ändå rätt nöjd att bara ett plagg åker tillbaka. Det är en kjol med beskrivningen "kjol i vattenavvisande funktionsmaterial med cykelbyxa". Trodde att den skulle vara lite mer lik Dotterns konståkningskjol - lätt och ledig - men det var mer en känsla av att sätta på sig en täckkjol. Vidrigt. 


Igår var vi tillbaka på Logen, där vi ju firade Midsommar. Vi pratade nämligen då om att ha en skräckfilms-kväll där, och det var dags igår. Men denna gång var det bara våra två familjer så det var lite enklare.

Först grillades det - vilt såklart hemma hos jägaren - och sen dukade vi upp snacksbordet och hyrde filmen "Sinister på AmazonPrime.





Ja och DEN filmen var fan läskig! Eller... jo, den var läskig men den var framför allt jävligt obehaglig. Vad jag förstår så finns det både en och två uppföljare såatte... jorå. Det finns många fler tillfällen att må dåligt alltså.

Huvudrollen spelas av Ethan Hawke, och det verkar onekligen som att mr Hawke har fastnat i skräckfilms-facket. Känns som att han dyker upp i allt fler skräckfilmer. The purge. Sinister. The Black Phone.

Inget fel i det. Han är verkligen jättebra! Bara em liten observation. :-)


Idag orkade jag verkligen inte laga middag. Det har varit ett HUNDRA grader ute och jag har suttit och jobbat (och svettats) på det annars ganska svala arbetsrummet. 

Så jag pep iväg till lokala ICA-butiken och köpte lite somrigt gott och blandat. Det är svindyrt såklart att göra så, men OJ så skönt det var att slippa hålla på nån längre stund i köket! ♡


Chili-pasta från Picadeli, morötter och
gurkstavar med dip, kex, frukter,
potatissallad, rostbiff, grillad och skivad
kyckling, miniköttbullar med ost
samt mozzarella-sticks.



I morgon fredag. Sista (officiella) arbetsdagen i juni. Jag kommer att jobba en hel del i helgen för att bli klar med allt som måste bli klart innan jag stänger ner för ledigt bästa fredag.

Nedräkning!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: