============================================================

onsdag 19 juni 2024

♡ Gårdagens ♡

Igår skulle vi ha sommaravslutning med jobbet. Eftersom jag inte hade någon lust att släpa min ryggsäck med hela kontoret i runt stan, så jobbade jag hemifrån och åkte sen in till stan för samkväm på kvällen.

Ett par saker som är GALET i Stockholm bara:

1. Inte EN ENDA av alla butiker på centralstationen säljer alltså paraplyer? En sån här sommar? Och nej, de var inte bara slut. För det fanns inte ens en tom behållare, krok eller låda som vittnade om att jag helt enkelt bara var sist på bollen. Jag ser en affärsmässig öppning här för den lilla entreprenören.

2. Vaffan E GREJEN med att göra trottoarer och gågator med f**king stenplattor?! I stället för t ex skrovlig asfalt? Stenplattor blir SVINHALA när det regnar. Varenda jävla steg är som att kliva på snigelslem (!!) och man får fan tacka sin lyckliga stjärna om man kommer fram hel, ren och i tid!


Men jag kom fram. Till slut. Och då tog vi en promenad från Gamla Stan via Guldbron till Slussen och Katarinahissen. Utsikten från takterrassen var otrolig! ♡ Synd på alla byggen och lyftkranar men... what to do?



Efter drinkar (alkoholfritt för mig hela kvällen pga körde bil från stationen och hem) tog vi oss till Sturegallerian och restaurangen "Supper".

Trevlig ställe med god mat. När man går ut med mina kollegor är det aldrig "här är en meny - välj en rätt" utan det är alltid örtifjorton små-plock-munsbitar i fem olika serveringar som gäller.






Jag har faktiskt väldigt dålig koll på vad jag åt. Men det fanns en chili vet jag. Och en gratinerad majs. Och nån sockerkaks-jordgubbs-grädd-grej till efterrätt. Det vet jag.

Det var gott. Alltihop.

Jag fick alkoholfria drinkar till min mat, när mina kollegor körde på med vin. Mycket trevligare än en trött Cola Zero. 😊


Tyvärr var det ju PANG-KAOS i tågtrafiken när jag ville hem. Så jag tog en t-bana så långt jag kunde och sen kom Maken dit och hämtade mig. Jättesnällt! ♡

Jag kom väl i säng vid kvart i ett och jag var så trött i morse att jag nästan spydde. Trots att jag alltså tog en liten sovmorgon.

Jag måste göra något åt den här FÖRLAMANDE tröttheten!

Jag var så sjukt nära att slänga hela den här koffeinfria grejen på Tippen idag. SÅ JÄVLA trött är jag numera! Inget hjälper!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: