============================================================

söndag 2 juni 2024

♡ Helgens ♡

En helt ledig helg!

Eller.... det beror såklart på hur man definierar "ledig". Jag har inte jobbat något med mitt avlönade jobb i helgen. Men nog har jag jobbat hårt ändå. Igår röjde jag i uterummet och åkte och slängde en massa skit på Tippen. Idag åkte jag ytterligare en runda till Tippen och städade och tvättade resten av tiden.

Dottern hade tre kompisar på övernattning natten till idag. Först åt de middag här, sen åkte de till stranden för ett kvällsdopp och sen kollade de på skräckfilm innan de packade ut sig i det redan förberedda uterummet där de skulle sova. Det var garanterat det skönaste rummet att sova i för även om det är SVINVARMT på dagen när solen ligger på, så är det friskt och skönt på kvällen och natten.

När Dottern kom upp i morse frågade jag om hon sovit gott. Hon skakade på huvudet och jag blev rädd att det varit antingen för varmt eller för kallt. Men nejdå. Inget sånt.

"Näe... Jag, L och E har inte kunnat sova alls för EM snarkar värre än du mamma...!"

Asså vaffan?! 🤣

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Igår lagade jag min paradrätt - halloumi-pasta. Tjejerna tyckte att det var jättegott. Starkt, men gott. De verkade gilla själva presentationen, med både baconströssel och persilja, för de fotade och ba: "oooooo aesthetic...!" 😅

Idag bär jag skulle fixa middag blev det väl inte riktigt samma grej. Jag skulle laga fläskytterfilé och gjorde en kryddblandning med grillkrydda, svartpeppar och vitlök. Och HERREGUD vad vidrigt det blev?!

Grillkryddan fullkomligt tog över och allt smakade bara salt?! Jag provade att bara skrapa av kryddan men det blev i princip ingen skillnad alls. Försökte verkligen att äta skiten men det var så jävla salt att jag SVÄR på att mina njurar fick panik och försökte fly för livet. Allt åkte i sopen fortare än kvickt.


Sen för att vi skulle få NÅN middag alls fick jag slänga in ett gäng nuggets i ugnen.

Haha! Fyfan vad misslyckat...

Dottern ba: "Aaa.... asså... tur att du sa det mamma för jag ville inte säga något..."

Jag ba: "Du, det här VIDRET hade aldrig - ALDRIG - kunnat passera för ätbart så jag hade sett igenom dig på studs!"

Jaja... man kan inte vinna varje gång. 🤷‍♀️

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: