============================================================

måndag 3 juni 2024

☆ Tips tack ☆



Hur gör man om man behöver hitta ett sätt att inte somna av utmattning t ex när man sitter med ett idiot-excel-dokument, och man samtidigt har givit upp koffein?

Kall dusch, örfil och konstant äta är tips jag redan tackat för men också slängt i sopen av förklarliga skäl.

Varför är jag så förblonkat trött?! Ok. Jag sover rätt kass. Men det är ju inget nytt?! Som det är nu är jag så trött att jag mår illa minst en gång om dagen och det är ingenting jag vill rekommendera.

Så. I stället för koffein. Vad gäller?


En annan grej - hur ända in i Höga Hälsingland får man bukt med "strawberry legs"? Och jag veeeeeet - "Google is my friend". Och jag har googlat. Men jag tror att det kan finnas bättre hursmorstips där ute.

Det är liksom inte kul att gå med bara ben oavsett, men om benen också är rödprickiga så landar motivationen för shorts/kjol/klänning/bad nånstans mellan noll och "i helvete heller, över min döda kropp". Vilket såklart är lite stökigt i dessa varma tider.

Så. Hur slipper man prickiga ben?


Idag frågade en kollega mig frågornas fråga: "Hur ska man göra för att inte stressa upp sig?" och jag kände väl i princip att om den frågan hade ett enkelt svar så hade någon vunnit Nobelpriset för sitt svar. Förmodligen i medicin då svaret skulle få en majoritet av människorna på det här klotet att må brutalt mycket bättre.

Men sanningen är ju att vissa av oss - jag t ex - stressar upp oss lätt. Gissningsvis hänger det hela ihop med ett redan existerande kontrollbehov och en inte obetydlig prestationsångest.

Så. Hur hittar man balansen? Hur sparar vi på våra stackars stressade kroppar och psyken?

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: