============================================================

söndag 16 juni 2024

♡ Helgens ♡

Jag tog en ledig helg. Jag hade fan makalöst flyt hela veckan - och speciellt i fredags - så när Maken kom hem från jobbet vid femtiden och jag redan stod och lagade middag så bara stirrade han på mig. 😳😂

Jomen det är ju SÅ najs när saker och ting bara flyter? Jag hann massor! Betade av. Skickade in. Check!

Så jag tog en ledig helg. Kände att jag behövde chilla. Vila och hämta energi.

Igår hade min lillebror 40-årsfest hemma hos sig ute på landet. Sonen ville väldigt gärna gå på den, eftersom han ville hänga med sin kusin, men vi andra var redan inbokade på annat. Så vi delade upp oss.

Vi drog ut på förmiddagen bara för att i alla fall säga Grattis - han fyllde visserligen i april och han fick sin present då men eftersom jag var sjuk den dagen kunde jag inte närvara - och lämna av Sonen. Jag hade fixat en Nocco-tårta som överlämnades till jubilaren.



Sonen blev som sagt kvar, men vi andra åkte hem och köpte med oss Picadelli-sallad till lunch. Jag och Maken cyklade sen hem till en av våra bästa vänner som precis separerat och köpt nytt hus. Jäkla trist med separationen - det där var liksom paret man kollade på och bara "om de där två, som gått igenom så sjukt mycket, klarar det så klarar fan vi och alla andra det också!"

Och så... nej.

Tack och lov är de inte osams och ingen har varit dum eller gjort något oförlåtligt. Det gör det ändå enklare för kanske framför allt barnen.

Huset var fint. Inget akut fixande. Mest att de behöver bo in sig. Skönt! ♡


På kvällen tog vi cyklarna till vännerna för ännu en KÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll! ♡







♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Jag är ju som bekant tonårsmorsa, så jag är därför princip alltid nykter och körklar när jag vet att Sonen är ute. Jag vill kunna dra och hämta eller rycka ut direkt OM något skulle hända. Hittills har jag ju aldrig BEHÖVT göra det. Men jag vill ändå alltid vara redo.

Men så igår skulle han ju sova hos Lillebror så då kände jag att jag faktiskt kunde unna mig ett glas bubbel och lite vin.

Och vad händer? Jag får ett sms från Sonen att han vill att jag ska komma och hämta honom! Han mådde dåligt och ville hem. Asså... Jag KAN ju inte göra det! Fifaaaan vad jag mådde dåligt! Kände mig som världens sämsta!

Men han hittade en alternativ skjuts vilket kändes jätteskönt! Så han kom hem, fixade mat och chillade i soffan resten av kvällen.

Men nä. Det kändes fan inte bra.
Sån JÄVLA o-tajming?!
Skippar vin å skit nu. Det är inte viktigt för mig. Jag har ändå fått lida för det idag, med en IBS-mage som inte alls gillar mig, så jag kan LÄTT skippa det.


Idag har jag skrotat hemma. Jag har varit så sjukt rastlös, men också helt orkeslös. Totalt värdelös kombo. Jag rev upp lite ogräs i rabatten. Jag städade köket. Jag körde tre tvättmaskiner. Jag tog en snabb tur till ICA - mest för att köpa frukt som jag är så sjukt sugen på hela tiden - men mellan allt detta satt jag mest och kämpade för att hålla ögonen öppna. Grannen kom på lite kaffe vid tre, vilket såklart var trevligt, men i övrigt räckte inte orken till. Alls.

Jag hoppas verkligen att det där är tillfälligt. Jag har alldeles för mycket att göra för att hinna med att vara så här orkeslös. Sämst ju!


Nu väntar Midsommarvecka och på självaste Midsommarafton ska vi hem till vänner. Det blir knytis-lunch med ett antal vänner och allmänt skönt Midsommar-häng. De bor stort, har pool och poolhus och en alldeles egen gammal fin  lada - "logen" - där vi brukar äta. De har katter, höns och bin och jag ÄLSKAR att hänga där! ♡

Maken skall tyvärr kliva på jobb-pass inne i stan klockan 06.30 på Midsommardagen så det blir en lugn Midsommarafton för oss båda.


Att vi går in i Midsommarveckan innebär också att vi har tre veckor kvar till semestern. Den ligger tidigare än vanligt i år, men så fick det bli. Planerna vi har är inte tidsmässigt justerbara så det var bara att gilla läget. Så då gjorde vi det. 😊

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: