============================================================

onsdag 12 juni 2024

♡ Skolavslutningsdagens ♡

Idag fick de ÄNTLIGEN sommarloooooov!

En gick ur åttan, den andra gick ur första året på gymnasiet. Ingen av dem ville att vi vuxna skulle vara med. Jag förstår det. Men det gör ju lite ont, det gör det. Men det är väl sånt man får lära sig att ta nu när de blir äldre. Det är ju bara naturligt egentligen.

Jag tog en snabb runda på stan innan jag åkte hem, och köpte en liten skolavslutnings-present till dem var.



Han fick en Monster, hon fick en
Dr Pepper. Annars lika.
Alla är nöjda.

Sonen är ute och firar med sina kompisar ikväll. Jag kommer därmed att ligga vaken och på helspänn innan jag hör honom komma in genom dörren. Det är bara så det är. Han är skötsam och har egentligen aldrig gett mig anledning till oro men jag är den jag är. Oro är mitt normala.


Idag hade jag medarbetarsamtal på jobbet. En gång varje år sitter vi ner och pratar om hur året varit, vad jag tycker och tänker, hur de känner och hur framtiden ser ut. I år fick jag för första gången säga "det är inte lika kul längre".

Anledningen är ju såklart att jag håller på att drunkna. Jag jobbar jättemycket mer än vad jag borde. Kvällar och helger är mer standard än undantag och ändå känner jag att jag inte hinner med.

Cheferna hade såklart noterat detta och berättade att planen redan är att anställa en person efter sommaren. En som kan avlasta och ta de där tidskrävande men kanske inte superkomplicerade uppgifterna som äter upp all min tid. Men också en person som vill utvecklas inom redovisning och växa in i större ansvar.

Det kändes SÅ skönt! Och jag är 100% säker på att det kommer att bli av. Detta är inte något de bara säger. De är verkligen måna om att det här ska bli bra.

Jag kommer att fortsätta att jobba hemma rätt mycket. Jag sparar mycket tid - minst tre timmar varje dag i resor - och det är tid jag kan använda mycket mer effektivt till annat.

Jag är nöjd med dagens samtal och vad det mynnade ut i. Jag älskar bolaget, älskar våra produkter och jag älskar hela gänget jag jobbar med. Så det är så tråkigt att jag på grund av arbetssituationen tappat glöden lite. Men den kommer tillbaka nu!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: