============================================================

lördag 8 juni 2024

♡ Lördagens ♡

Idag for jag och Dottern in till Kungliga Hufvudstaden och Söder. Dottern ville hemskt gärna gå och shoppa second hand, och min unga kollega satte därför ihop en liten guide till stans absolut bästa secondhandbutiker. ♡

Vi promenerade runt och besökte åtta olika butiker, och en av butikerna besökte vi två gånger. 😅

Jag själv hittade ingenting- det mesta som säljs har för små storlekar för mig - men hon hittade ett par jeans, en klänning, en sommartop och ett par jeansshorts.

Jag kom i stället hem med fyra påsar snabb-pastarätter från ÖoB så jag känner mig väl i och för sig nöjd med mina fynd jag också. 😅

Vi käkade en toast-lunch på ett café på Hornsgatan och när vi satt där kom hundratals två-hjulsfordon - mopeder och lätta motorcyklar mest - brölande förbi. Sonen hade berättat att det var någon slags träff i Frihamnen idag. Han hade tänkt vara med men backade ur när han kände att det skulle bli svindyrt med all soppa han skulle behöva köpa. Sen är det en jäkla bit att köra också ända utifrån oss på landet, så det var kanske lika bra.




Han har ett antal kompisar som tydligen valde att ansluta sig till den där träffen ändå trots allt. Han stannade hemma, chillade, kollade film och drog till gymmet i stället. Jag personligen tycker att han gick vinnande ur den här dagen. Men säg för Guds skull inte det till honom...!



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡◇

Inga kommentarer: