============================================================

söndag 9 juni 2024

♡ Valdagens ♡

Idag har det ösregnat i flera omgångar. Vi har haft hela två rejäla hagelskurar. Och nu på kvällspromenaden kom temperaturen inte ens upp över 8.8 grader.

Sommaren har definitivt tagit en liten paus.

Jag tvingade upp Maken något tidigare än han själv hade tänkt, men det var för att han skulle hinna rösta innan han var tvungen att åka in på kvällsjobb.

Det har varit väldigt svårt den här gången. Jag har gjort flera valkompasser och de har visat lite olika. Generellt är jag väldigt orolig för vartåt världen och då också EU är på väg. Det känns otroligt osäkert överallt och helt ärligt är jag grymt besviken på samhället, politikerna och på samtiden.

Men jag har ändå röstat. Inte för att jag vet vilket parti och vilken kandidat som är bäst utan jag tror att jag röstat mer för att stå emot det jag inte vill ha i EU. Lite så har det nog varit även i senaste riksdagsvalet. Ingen passar men vissa passar i alla fall inte.


Kidsen får sommarlov i veckan så söndags-känslan som annars brukar infinna sig lyser med sin frånvaro. Skönt. Själv har jag fortfarande den jobbigaste månaden framför mig nu. SÅ mycket att göra innan jag får gå på ledigt och jag vet inte om jag kommer att hinna. Den sista veckan måste precis ALLT klaffa, annars kommer ser att gå åt helvete med precis alla planer.

Håll en tumme eller två att jag inte blir sjuk, att inget och ingen stökar, att datorn håller och att allt annat bara fakking FUNKAR!!


Nu kör vi Valvaka! 🤘


Fotodump från dagen:






Normalt brukar jag fixa Valdags-tårta
när vi gjort vår demokratiska
skyldighet, men idag gick det bli en
enkel men svingod glass i stället.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: