============================================================

torsdag 6 juni 2024

🇸🇪 Nationaldagens 🇸🇪

Grattis Sverige!

Säger man så, på Nationaldagen?
Eller säger man bara så i Dressmann-reklamen?

Oavsett - Grattis till alla oss, som får leva och bo i det här landet! 🎊

Är allt perfekt? Absolut inte! Men det är långt ifrån så illa som det skulle kunna vara, och alla som hävdar motsatsen har nog aldrig tänkt på eller förstått hur det ser ut på vissa andra ställen i världen. Vi är lyckligt lottade, samtidigt som vi inte ska glömma att inga av de friheter och rättigheter vi åtnjuter här varje dag kommit gratis. Många före oss har kämpat, ibland med livet som insats, och vi måste fortsätta kämpa för att bevara allt vi fått.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Jag har jobbat en hel del idag. I stort sett en helt vanlig dag har jag klämt in. Men jag åkte tillbaka till student-familjen och åt lunch. Det fanns väldigt mycket mat kvar från igår... 😅

I morgon har många klämdag, liksom.vpda Kidsen, men både jag och Maken jobbar.

Fyfan jag börjar bli så jäkla klar med att jobba känns det som?! Inte för att jag skulle vara speciellt bra på att bara göra ingenting heller, men om jag skulle vinna en massa pengar så att jag inte skulle behöva jobba, så skulle jag absolut låta bli.

Jag skulle köpa en gård och flytta längre ut från bebyggelse. Jag skulle köpa en massa härliga djur som skulle få hänga på gården och leva sina bästa liv. Jag skulle anställa nån eller några för att ta hand om allt jobb med djuren, och så skulle jag bara hänga och gosa med dem i stället.

Men nu spelar ju inte jag så hela grejen med att vinna pengar känns mer än omöjligt.

Men ändå.
Drömma kan man ju alltid.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡




Bakade det som under min uppväxt
alltid kallades för "Moster Irmas Rutiga
Kaka", men jag skulle väl inte säga att
den blev sådär väldigt rutig faktiskt.
Men den blev god!
Så.
Lyckat ändå.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: