============================================================

onsdag 24 juli 2024

♡ ... And helooooo Boston ♡

Efter en sjukt jobbig andra etapp (Charlotte - Boston) kom vi till slut på fast mark i Boston igen.

Flyget blev försenat pga väder och vi kom iväg nån timme sent. Personligen hade jag hellre väntat lite till än att stiga upp när vi gjorde, eftersom det blev väldigt turbulent. Det inte bara skakade utan det krängde och for rätt bra både fram och tillbaka och upp och ner. Jag var INTE bekväm och mina barn var direkt rädda. Maken satt och kollade på film och brydde sig inte nämnvärt. Men han är ju å andra sidan inte klok nånstans så... it fits, så att säga. ;-)

Under måndagen chillade vi hemma hela dagen. Vi tog välbehövlig sovmorgon och sen hängde vi bara. Jag körde en del tvätt och sådär. Sen på kvällen drog vi med Svägerskan och ena kusinen till en mexikansk restaurang för middag. Jag hade varit nöjd med vad som helst utom friterad kyckling så det blev kanon detta.



Maken och Svägerskan beställde in varsin "Zombie", en drink med en "max-2-per-person"-limit. Ingredienserna var hemliga och man uppmuntrades i stället att gissa. De gissade ganska snabbt på rom och det visade sig sen att den innehöll ungefär 90% rom såatte... ja. Den var inte god alls tydligen. Men stark. Jävligt stark. Man förstod begränsningen i menyn kan man säga.


Idag har vi i stället gjort Boston. Vi promenerade runt och såg det mesta. Vi avslutade uppe på observationsdäcket på Prudential Tower med makalös utsikt över hela stan. En dyr aktivitet absolut - 18 dollar per person och vi var 6 stycken - men ändå jäkligt coolt!



Prickade in nästan 14 och ett halvt tusen steg under dagen och jag har varit helt jävla slut sen dess. Känner mig nästan sjuk. Jag hoppas att jag bara tagit ut mig lite på sistone med dålig sömn och dagens aktivitet, men vi får se. Vi åker ju hem måndag så då vill jag INTE vara dålig! Har flugit förkyld just från Boston via London för 20 år sen och det var HELL  Mina öron höll fan på att gå sönder helt. Hade lock i öronen i ett par veckor efter hemkomsten och fick till slut uppsöka läkarvård. Usch! Inge kul!


Vi får se lite vad vi gör i morgon onsdag. Det ska regna så kanske att det blir lite lugn dag. Man måste ju inte göra något varje minut av varje dag heller. Men ändå. :-)


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: