============================================================

söndag 28 juli 2024

♡ Lately ♡

Dagarna i Boston rullar på. Det går i princip i ett. Mycket att hinna med.

Eftersom jag är en känslig person (...) lyckades jag ju bli förkyld också. Jag kände mig ju lite rälig efter besöket inne i Boston häromdagen, och det visade sig att jag inte bara var slutkörd. Så. Det fick bli en lugn dag hemma i onsdags, då jag låg och vilade och (över)konsumerade DayQuill.

På torsdagen skulle vi på bio men innan det skulle vi åka och äta middag. Maken hade uttryckt att han ville hitta en restaurang med typ långkokt kött. Hemma har han t ex besökt Brisket & Friends och Arroganta Svinet. Så vi bad Svågern kolla om det gick att hitta ett sånt ställe, fokus på just Brisket (bringa).

Och när vi körde upp till restaurangen blev vi helt paff, jag och Maken. För restaurangen han hittat, baserat på kriteriet "brisket" och närhet till bion, var restaurangen

Sarcastic Swine

Nämen vaffan e oddsen liksom?!??!

Bion blev den nya Deadpool-filmen. Den var bra. Rolig. Och framför allt - Hugh Jackman var fiiiiiiiiine!!

Sen på fredagen så var det ju någon (jag) som fyllde år också. Maken och Sonen drog redan halv åtta på morgonen till världens bästa disc-golf-bana (framröstad av spelare), Maple Hill, som ligger här i Massachusetts. Och på kvällen drog alla grabbarna in till Boston och Fenway Park, där de kollade på baseball - Boston Red Sox mot ärkerivalerna NY Yankees. Red Sox vann.

Jag och tjejerna tog en liten shoppingtur där jag köpte mig en bodymist från Victorias Secret, ett par toppar från Target, och ett gäng amerikanska medikament från CVS.

När alla sammanstrålade hemma sen, sent efter match, shopping och hämtmat, så fick jag en födelsedagspresent och ett kort som alla skrivit jättefint i. Presenten var en jättefin och skön vit morgonrock! ♡



Lördagen innebar hemma-häng. Vi solade, spelade lite spel och chillade. Vid fyra kom det över ett gäng kompisar och släktingar på barbeque och fire-pit.

Vi fyra som fyllt år nu i juli firades (igen) med tårta och ännu mer presenter. Sonen fick shorts och piké, perfekt för banan, och jag fick en body oil med skimmer. Jättefint!



Imorgon är det sista hela dagen här. Vi ska shoppa lite. Kanske sola lite. Klämma ut så mycket vi kan. På måndag åker vi hem. Visserligen lyfter inte planet förrän 22.00 så vi har hela måndagen också. Men sen är våra tre USA-veckor slut.

För den här gången.

Inga kommentarer: