============================================================

onsdag 10 juli 2024

☆ Dag 1 ☆

Så. Igår ägnade vi omkring 15 timmar på resande fot. Vi åkte hemifrån 07 och landade till slut hos släkten i Boston ca 23 svensk tid. Trötta. Mosiga. Men glada.

Det är ca 30 grader här och vi smälter bort. Lägg till det en betydligt högre luftfuktighet än hemma så... ja. Det är utmanande. Men härligt.

Idag har vi mest chillat hemma. Jag mådde SKIT hela natten och sov då som förväntat. Jag gjorde ett val att lämna mina smärtmediciner hemma, eftersom jag inte ville hamna i trubbel med tullen. Jag hade alla etiketter och burkar men inga originalförpackningar och inga läkarintyg. Miss av mig såklart. Men så var det.

Och efter alla timmar på flygplan, även om den långa flygningen var i relativt bekväma stolar, så var min nacke HELT uppf*ckad. Hade så jävla ont i nacken och i huvudet hela natten så att jag till slut bara satt upp i sängen och kämpade för att inte kräkas.

Inte kul.

Hels dagen idag har huvudvärken varit kvar men vi tog en promenad och utforskade omgivningarna, vilket var skönt. Sen hängde vi ute på tomten och bara spelade olika spel och satt i skuggan och spelade kort, bara vi. Alla här jobbade idag så vi skötte oss liksom själva och det var SÅ jävla mysigt! Känns inte som att vi hänger hela familjen längre. Och det gjorde vi nu. Och jag älskade varje sekund! Sprängande huvudvärk be damned!

Till lunch tog vi oss till KFC och till middagen åkte vi allihopa till Olive Garden. Jag vet att många gnäller på Olive Garden och tycker att de är lite väl "basic". Men jag gillade det.

I morgon blir det beachen som det är planerat nu. Utom för Sonen. Han och kusinen hade visst bokat att de ska spela golf. Och varför inte liksom?



Nu ska jag sova. Har proppat Tylenol hela kvällen så förhoppningsvis blir det lugnt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: