============================================================

tisdag 16 juli 2024

♡ På sistone ♡

Med fullspäckat schema går tiden vansinnigt fort! Olagligt fort, nästan?

I fredags, om jag minns rätt, hade vi tänkt ta en lugn dag hemma. Jag tvättade och vi kollade på lite film - barnens faster ville absolut att vi skulle se hennes favoritfilm, Battleship. Lugn dag som sagt. Men sen, efter att vi ätit hemmagrillat kött, drog vi till något som kallas "Level 99". Det är som ett stort lekland för tonåringar och vuxna. Det är proppat med små rum som alla innehåller olika utmaningar. Fysiska, kluriga och knepiga. I varje rum har man typ 2-3 minuter på sig att lösa uppgiften. Svårt som fan. Ofta tog det ju längre tid än så bara att fatta vad 17 man skulle göra. Men man kunde göra om samma rum om och om igen tills det satt. Svårt. Men kul!



I lördags fyllde Sonen 17 år - apropå att tiden går fort. Va i hela Hälsingland tog DEN tiden vägen??

Eftersom vi befinner oss på resande fot på andra sidan Atlanten blev det ett enkelt firande med släkten. Vi intog en restaurang som enligt uppgift vunnit "Burger of the year" fem år i rad.



Det var gott. Ja. Men "slagit-alla-andra-burgare-fem-år-i-rad"-gott. Njae. Knappast.

Det fick bli tidig kväll, födelsedag eller inte, eftersom alarmet var ställt på 03.30 söndag morgon. Det var bara att kliva upp, hur trötta vi än var. För 05.00 skulle vi vara på flygplatsen för att fara vidare mot Tulsa, Oklahoma.

Flygningen gick via Chicago och var RIKTIGT jobbig. Det hade varit storm i Chicago så landningsbanorna var antingen fulla av vatten eller så var det massiv kö. Något av det. Så det tog ett HUNDRA år att komma till gate efter landning. Och jag som inte hade kunnat på på toaletten innan inflygningen hade till slut så ont i njurarna att jag grät.

Men vi kom in till gate och jag sprang så gott jag kunde med smärtan, till badrummet. Sen sprang vi vidare till nästa flyg. Som de bytt gate på. Så vi fick springa ännu mer. Stressa. Svettas. Och när vi väl kommit på kärran - den lilla kärran - tog det nya ett HUNDRA år att taxa ut. Fortfarande kö.

Men vi kom till Tulsa. En del knas med hyrbil och GPS, fel hotell och en del vilse-körning. Men till slut så!

Idag, måndag, har vi varit och rekat lite inför kommande vecka. På kvällen var vi på den officiella invigningen, där Sonen fick bära den svenska flaggan, och i morgon tisdag drar ÄNTLIGEN Sonens stora äventyr igång:

Junior-VM i disc-golf! ♡




Idag har det varit 111 F varmt, vilket alltså motsvarar ungefär 43,8888889 grader Celsius.

Det är OLIDLIGT varmt! 🥵

Jag är inte skapad för den här typen av hetta. Jag mådde fan dåligt till slut när vi gick banan idag. Jag och Dottern avbröt och tog oss till skuggan och till bilens AC. Maken och Sonen fortsatte. 18 hål gick de igenom. Jävla vikingar!! 💪

I morgon bitti 8.44 går Sonen ut på sin första runda i detta VM. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han får en fin upplevelse. Ett kul äventyr.


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: