============================================================

lördag 31 augusti 2024

♡ Messed Up ♡

"Hur många av er var som barn tvungna att göra sysslor klara innan ni fick gå och göra något kul? Och nu - hur många av er kan som vuxna inte slappna av för att ni alltid känner att det finns något kvar som måste göras?"


Det där klippet med tjejen som yttrar de där orden har fastnat hos mig. Totalt. För jag är PRECIS sådär. Jag KAN INTE slappna av, ens på en ledig helg. För jag känner hela tiden att jag borde göra nytta. Jag får så sjukt dåligt samvete om jag inte städar, röjer, skjutsar, gräver, flyttar saker eller fixar med någon av ALLA de saker som hela tiden fyller på the-never-ending-to-do-list man ju har när man bor i hus.

Min man har inte samma problem. Han kan LÄTT ligga i sängen/soffan, eller sitta och spela, en hel dag eller helg och bara komma upp för att äta eller gå på toaletten. Retar fullständig GALLFEBER på mig! Jag vill bara skrika: "Gör något med ditt liiiiiiv!!"

Men jag är samtidigt avundsjuk på honom. För han KAN ta det lugnt. Chilla. Ladda batterierna. Och det är ju jättebra. Och viktigt. Och det är en skill jag absolut inte har bemästrat trots min ändå inte blygsamma ålder.

Så jag tvingar mig att sitta i soffan, läsa, kolla nån Netflix-doku. Men hela tiden är halva min hjärna igång och skäller på mig för att jag är lat och inte gör nånting med mitt liiiiiiiv.

Det är så jävla messed up allting. 😅



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: