============================================================

söndag 1 september 2024

♡ Alltid är det något. Alltid. ♡

Min Dotter mår inte bra just nu. Rent ut sagt så mår hon skit. Skit i kubik. Jag vill inte gå in på det specifikt men hon är just nu en blek kopia av sig själv.

Vi hade sedan tidigare bestämt att vi skulle åka iväg idag och handla lite nytt fix till hennes rum. Men i morse ville hon inte. Hon pallade inte. Men så ångrade hon sig. Hon "behövde tänka på något annat" sa hon. Så vi åkte. Och hon kämpade. Försökte vara som vanligt. Men jag märkte. Hon hade vansinnigt ont.

Vi gjorde det vi skulle. Hade en mysig stund ändå. Men när vi kom hem gick hon direkt och la sig. Fixet i rummet fick vänta.


Lite av det som köptes in
till Loppans rum.


Fikapaus i soffan.

Vi tillbringade resten av eftermiddagen och kvällen i soffan. Fixade hemmagjord pizza till middag och när Storebror kom hem, genomblöt efter moppetur i ösregnet, blev det middag och film. Jag hyrde "Immaculate" på SFAnytime. Den skulle vara bra, hade jag hört. Det var den inte.



Nu ska vi försöka sova. Jag kommer att sova pissigt för jag är verkligen jätte-orolig för Loppan. Jätte. Alltså jag-kan-inte-hålla-tillbaka-tårarna-orolig.

Jag vill vara tydlig: vi har uppsökt sjukvård, så vi sitter inte bara hemma och tittar på när hon mår dåligt. Men jag vet inte om jag känner förtroende för dem faktiskt. Jag vet. Låt proffsen jobba. Men jag har tyvärr ganska dålig erfarenhet från svensk sjukvård, och det förtroendet byggs inte upp sådär väldigt raskt igen när det en gång raserats.

Fan. 

Det är verkligen alltid något.
Alltid.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: