============================================================

söndag 15 september 2024

♡ Helgens ♡

Eftersom jag just nu befinner mig mitt emellan två ganska tunga jobb-perioder så försöker jag njuta av lediga helger när det går. Som den här helgen.

Maken har jobbat både lördag och söndag. Sonen har varit på vift med kompisar och hängt på fotbollsmatch. Dottern och jag har varit mest hemma. Hon har pluggat och fixat på sitt rum. Jag har skrotat runt. Städat. Tvättat. Plockat. Men i sådär lite lagom takt. Utan någon direkt plan. Skrotar runt. Plockar där man råkar snubbla över det, så att säga.

Vi fick kalasväder både igår och idag. September-sensommar när den är som bäst! Så jag har hängt en del ute också. På tomten. På promenader. I fårhagen. ♡







Jag vet inte hur länge vi får ha så här härligt väder men snart lär det vara över. Då kommer jag att få REJÄLT svårt komma upp och ut på promenader. Jag kommer att behöva kämpa för att ens komma upp på morgonen. Min kropp vill göra två saker när mörkret och kylan kommer - äta och sova. Jag har levt tillräckligt länge för att ha lärt känna min kropp och detta är lika säkert som Amen i kyrkan. Superjobbigt. Men ingenting jag inte varit med om förr.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: